Monday, June 27, 2011

xde life....

sejak ak da keje, rse sgt2 mcm hidop ak da tak cam dulu... da takde life da.... lame nye nk bln 9.. xsbr2 nk masuk u.. ak dah taknak keje lg dah...serius, pnat...bos aku suke bg keje yg nk on the spot... bengong ak dibuatnye...sume bnde ASAP..ak dah la taktaw pape sgt sal kontrak nih... dpt plak keje kt ofis kontraktor...sah2 la crik nahas kan??? ingt jdik admin biase2 jer... upe2nye fuhh, cabaran die... mengalahkan matrik tol... matrik pun takde la semencabar cmni...hihi...aku suke keje kt situ, serius...tp maybe sbb ak tak pnh masuk bidang nih, so aku rase cam ak bodoh sgt mase keje,taktaw pape... klu bos tnye, jwpn ak juz "taktaw,taktaw dan taktaw". boss mane yg tak bengang kan???biase la, keje kontraktor nih, sume bnde urgent call, xde yg tak urgent..mybe mati pun urgent call jgk kott..kih33...boss aku baik sgt2 sbnrnye...tp cume ak yg problem... klu keje bnyk kan, mule ah aku rase cam mls nk pegi keje...tp aku kuatkn jgk semangat ak mengangkat kaki ni melangkah pegi ofis... yg pnting prinsip ak, amanah wajib kene buat...org dah bayar kite gaji kan??? so takan la nk mkn gaji buta... dosa woo...lg2 aku tak suka pegi ofis uh cus ak slalu kene kcau ng pakcik despatch same keje ng ak... gatal sgt.. tak tahan ak... kdg2 rase nk pelempang je... tp fikir die dah tua,pangkat datuk aku, so ku sbr je...
die suke nk pegang2 ak..sehari tak pegang mmg tak sah... serius menyampah!!!! die pun sllu ckp, "hari ni tak pgang lg kan??".. dasar org tua tak sedar diri!!! dah nk mampos, blh lg nk menggatal..die tak sedar ke yg jarak die ng kubur dah mkin dekat??? die pnh bg ak tudung... haram ah klu aku nk pkai...mmg tak lah... jgn hrp... nty ak nk sedekah je kt umah kbajikan...dahla tdung psr mlm...buruk plak uh, wane kuning... ak dah taktaw nk ngadu kt sape... dah tu, ak sllau kene duk sorg2 kat ofis, boss ak sllau ade keje luar...masak ah aku...aku tak suke..kdg2 takot die nk amik kesempatan.... biase la lelaki, even dah tua kan??? diorg ttp bernafsu, still gagah perkasa... berbalik pd topic, hidup ak jus bnde yg same je everyday... pg, pegi keje..kul 8 pg smpai kul 6 ptg..kdg2 blik mlm..bnyk keje.. then kul 6 ptg, lpas dh blik, ak kene jage spupu ak plak (setahun umur die), parents die keje mlm...jage smpai kul 10 la lbh krg...then, ak duduk2 jap,tgk tv... alih2 dah pukul 12... kul 12 ak da kene masuk tido, klu tak subuh gajah la jwbnye... tu pn susah nk bgn... umm, camtu la hidop ak setiap hari...hjung mggu plak, klu spupu ak keje, mmg takde chance la nk kuar... kuar ng pkcik ak, kejap2 je. org tua, mne blh lame2...skit kaki..heheehe.. tu pun klu kitorg kuar lame sikit, dah kene bebel ng pkcik ktorg...katenye lame sgt..ak rase biase je..tgk wyang pn dah 2 jam kan??? lbh kurg la...hummm, pape jela hidup.... T_T

No comments:

Post a Comment