Thursday, October 11, 2012

SaKiT kOt...

People say "Respect is something EARNED, not something GIVEN"... It means that, when we respect somebody, they will respect us too... This is called 'hukum karma'... Bile kite buat baik dengan orang, kite akan dibalas dengan kebaikan jugak, tapi bile kite buat jahat, kite pon akan dibalas dengan kejahatan jugak akhirnye.. Same as Hukum Allah jugak lar kan, buat baik dapat pahala, buat bende yang tak elok,, har taw la dapat ape nanti kat akhirat sane... So, hati hati la dengan setiap tindakan kite.. Terlajak perahu boleh diundur kawan, tapi bile terlajak kate atau perbuatan??? Kite sendiri jugak yang sakit nak menanggung bebanan perasaan tuh..

For me, as a normal human la kan, bukan senang kite nak respect orang.. Kene jugak tengok gayenye camane, tapi kalau for those yang aku tak berapa nak kenal, kalau dah namanye satu organisasi atau kelas, aku hormat jer semua.. sebab siape la kite kan nak hidop berlagak nih, menumpang kaki pon kat bumi Allah.. Mati nanti pon menghadap Allah S.W.T jugak... 

Haish, ni dah melalut dah ni, bukan nak citer sal RESPECT pon actually, cume just nak meluahkan ketidakpuasan hati pada saat nih jer.. I met with my senior this noon.. Aku memang respect die even suatu mase dulu ade jugak tak suke die..huhu.. budak budak tak matang memang camni.. Tak sangka pulak hidop aku kali nih akan ade kaitan dengan die.. seriously, rase macam tak dapat nak terime kenyataan yang die Ex-MyBoy suatu ketika dulu... Tapi kene terima kenyataan lah.. Perasaan rase bersalah tu memang selalu datang, and macam macam lagi lar yang bercampur baur dalam hati nih.. tapi CHILL jela.. what to do kan??? huu.. 

Bukan salah sape sape pon, dah takdir macam nih, kene accept dengan hati terbuka lar.. aku dapat rasekan yang die macam taw jer about ours... tu yang die berubah at the same time jugak mase jumpe tadi.. die sedih kot, kalau aku pon maybe macam tu, sape boleh terima kan?? tapi aku takkan hukum orang tu tanpa alasan dan sebab yang munasabah.. lagipon aku bukan perampas, aku kenal ngan MyBoy pon after dorang dah lame break.. So, kenape mesti nak buat muke depan aku?? macam marah dengan kehadiran aku..aku takde perasaan la pulak kan?? Even aku nampak je camni, aku still lagi manusia, bukan robot.. aku ade hati dan perasaan jugak.. 

Jangan la pulak jadikan aku mangsa keadaan bagi nak melepaskan ketidakpuasan hati antara satu sama lain..  Mase salam ngan die, aku nampak pandangan matanye memandang aku camane, yelah, ape yang ade di hati kite akan terzahir melalui perbuatan atau mata kite... Hmm, sabar jela.. nak buat camane.. dah suratan nasib..  tapi seriously, memang rase down giler tadi... nak bercakap pon takde mood, tak penah penah aku macam ni... 

untuk diri sendiri jugak...

No comments:

Post a Comment