Sunday, April 15, 2012

FACY

penat betol hari nih... finally, berakhir jgk tggungjwb and amanah UniSZA sbg fasilitator utk kem perkhemahan perdana badan beruniform SMK XX (salah sebuah sekolah menengah di terengganu)... lega betol bile da sampai unisza... segala penat dan lelah dah dilepaskan, tapi still lg rase cam tak cukup tidor even da amik mase yg lame utk tido td... mne tak nye, jadi FACY nih bkn senang kan??? tak cukup tidor... kne banyak sabar... dan tenang,, ngan assignment yg berlambak tak siap lg, ngan study yg tak habes2 lg,dahla ade midterm nih...

papepon, this is the best experience I ever had... mne taknye, bnyk bnde baru yg aku dapat... pengalaman, pengajaran, dpt knalan baru, dpt jgk skandal... haha... adik angkat je yg tk dpt... haha.. tak sempat nak berangkat angkat lah.. nasib baik 3 hari 2 malam jer, kalau 5 hari ker seminggu, memang lagi penat otak aku... dahla asyik kene buli jer ngan geng geng Fasilitator lain... peserta peserta kem yang lelaki pulak mak aiiihhhh... nakal sunggoh... ape kite cakap mesti dorang "menganjing" kite balik.. adoii, sape tak sakit hati camtu??? dahla dorang banyak main, banyak cakap pulak tu... kite cakap sepatah, sepuluh patah yang dorang jawab... yang tak boleh blah, ade sorang budak cakap; "akak, kalau saya sama umur dengan akak, saya dah pegi pinang akak dah"... hehe, apelah adik tuh... paham sangat, die gurau jer.. macam macam perangai budak budak nih.. sampai tak terlayan aku kadang kadang... yang perempuan pulak, okey jer, cume satu yang tak puas hati, dorang very very late... terhegeh hegeh.. kate badan beruniform, kene la cergas, budak laki pon same je lambatnye, main je lebih...

dalam ramai ramai fasilitator yang seramai 19 orang, akulah yang paling tak garang... haha..memang tak sesuai je rasenye jadi FC untuk kem nih... tapi nak buat camane... dah buat garang pon orang cakap cam tak garang jer, kene gelak lagi adelah.. sebab tu FC FC lain suruh aku duk belakang belakang jer kalau time peserta peserta beratur.. takot spoil... nanti budak budak naik kepala... redha je la.. kadang kadang kenakalan peserta peserta laki  tu la yang menyebabkan aku tergelak.. kelakar jugak diorang.. tapi nakal diorang tu lagi melampau...

thanks to En K dan En Nizam, sebab dah ajar aku berenang... dapat ilmu baru.. mula mula agak takut, tapi bile dah dapat buat, rase best pulak berenang..sampai tak nak naik darat dah time tuh... terlupe pulak kene pantau anak anak buah..hihi... then dapat pulak skandal baru (FC daripada palapes)... En. Nizam la yang pandai pandai buat cerita cakap aku suke kat budak tu..mase bile entah aku memendam rase... aku tak kenal pon budak tuh... mase tengah basuh life jacket la citer nih bermula... kesian kat skandal aku tuh, malu malu die, dahla pemalu orangnye.. then ape lagi, kene bahan la ngan facy facy lain... kebetulan malam tu pakai baju kaler same pulak... adoii,,, naye betol... tapi comel jer muke die bile kene usik.. hehe..

mase nak balik tengahari tadi, ade budak suruh aku add die kat FB, tapi berjam jam aku cari tak jumpe.. kesian die, sorry la dik.. t akak try carik lagi k... En Nizam ade cakap yang die pelik bile MC sebut name aku time penyampaian sijil untuk facy facy kenapa tepukan lain dari yang lain.. aku ade jawapannye, tapi tak bagitaw la kt En Nizam, sebab aku baik dengan budak budak tuh kot.. mane taknye, dorang tak takot dengan aku... tapi dorang still lagi hormat aku... happy betol dorang dapat balik tadi, siap flying kiss lagi semua har..hehe... harap dorang berubah demi mase depan dorang...






No comments:

Post a Comment