Sunday, March 24, 2013

Neng Neng Nong Neng

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera semua...

Neng neng nong neng neng neng nong neng neng nong neng... bla bla bla..

Ish mesti kome semua cakap ape la yang budak nih merepek merapu kan???
Except if korang pernah dengar lagu nih, so that you will understand lah...
Actually aku pon taktaw lagu nih wujud kat bumi nih..
Aku ni kaki youtubing.. But I'm not a vlogger like Aiman Azlan, Anwar Hadi, Mat Lutfi, Maria Elena and the others,  I'm just a watcher of that millions videos in youtube.. Tengok je yang mampu :)   peace!
Mase tengah tengah explore youtube tu la aku TERjumpe lagu Neng Neng Nong Neng nih by T.R.I.A.D...


At first rase macam pernah dengar... Baru ingat yang sebelum tu aku dengar lagu ni kat radio Era tapi lagu parodi untuk calon calon yang ambik ghezat SPM.. Ape ke pelik lagu nih duk neng neng nong neng.. Gamaknye ade la maksud di sebaliknye, maklumlah lagu indon.

Then I found something that interesting for me to talk about which is lagu nih bukan la lagu hasil karya ciptaan Ahmad Dhani tapi  hasil 'ciplak'an dari orang lain.. Korang taw tak Indonesian Idol?? Penah tengok tak?? Aku pon tak penah tengok, tapi taw la pasal ni.. Kalau cam kite nih Malaysian Idol, kalau gaya omputih, American Idol.. Dasar jenis negara seghumpun Malaysia dengan Indon, tu yang meniruk negara orang je taw..haha... Jangan marah, realiti kott..

Ghupe ghupenye lagu nih Ahmad Dhani beli ngan soghang peserta ujibakat Indonesian Idol tu, name die M. Ridho, seorang penjual roti yang berumur 21 tahun (lagi muda daripada aku kott).. Asalnye die nak 10 jutak, tapi a. Dhani nak beli dengan harga 5 jutak jer kalau duit Malaysia around 1600 hengget gitu la kott.. Macam tak berbaloi je die jual kat A. Dhani. But at least he become the famous one jugak la after that kat Indon tuh. Siap perform lagi kat Dahsyat (ala ala gaya MeleTop tuh).. Lagu ni pon macam dapat sambutan jer..


Suara M. Ridho nih agak sengau la sikit bagi aku, tapi masuk je ngan lagu nih.. Suara die yang menjadikan lagu nih bertambah unik.. Seorang yang biasa yang telah menjadi luar biasa.. Bravo for you bro :)

Lain lain video yang best untuk korang tonton :-




P/s : Fatin ngan Awan band nih from X-Factor Indonesia..  Awan band suke campur campur lagu sampai aku pon dah keliru lagu ape yang die nyanyi sebenarnye.. By the way, memang have fun.. Kagum dengan suaranya Fatin Shidqia Lubis.. Awesome,, tak padan dengan kecik.. huhu..

No comments:

Post a Comment