Tuesday, March 5, 2013

Hari Keputeraan Sultan Ganu

Telah tercatat dalam Kalendar Malaysia bahawasanya hari ni (4/3/13), Terengganu cuti sebab meraikan hari Keputeraan Sultan Terengganu.. Tapi tak sure pulak Sultan Mizan atau anak Sultan Mizan... Yang penting, dapat cuti.. Sehari pon jadik lah, tapi kalau seminggu, lagi la jadik.. hehe.. So ramai la student student yang keluar menghabiskan duit pity-pity-end (konon nak bahasa inggeris la nih), biasiswa, BB1M (voucher buku) dan macam macam lagi lah..

Kalau ikutkan hati aku nih, memang malas dah nak keluar daripada UniSZA nih.. Mane tak nye, banyak kenangan aku kat luar sana tuh.. So lebih baik aku terperap je dalam bilik aku, lepak atas katil atau lepak kat meja study.. Lagipun mood macam swing je 2, 3 hari nih.. Sedih semacam, mengalahkan mati laki jer aku nih.. Aku pon taktaw ape pasal aku macam nih.. Hampeh betol.. Kerje nak mengalirkan air mata jer.. Ya Allah, kuatkanlah hati hambaMu ini.. 

Disebabkan Azzy member yang tersayang memaksa aku teman die keluar, so aku kuatkan jugak hati dan mulut untuk berjanji dengan die.. Aku cakap okey jer.. Kalau bukan sebab Azzy yang paksa, memang aku tak keluar dah satu sem nih.. hehe.. Sedih jugak bile dengar azzy cakap, Kite dah lame tak keluar sama sama kan Chah??? Teringat zaman zaman kami Sem 1 ngan 2 dulu, kuat benar bejalan.. Aku nih memang hantu bejalan sebenarnye.. Tapi yelah, manusia boleh berubah kan?? Seperti aku sekarang ni la. Berubah jugak nak ke tak nak.. 

First pegi Mydin, tak beli pape pon, just beli air mineral 5 liter je, buat bekalan.. Then pergi Giant, tetibe dari jauh ternampak tempat mainan, macam ade bende yang menarik kaki aku melangkah ke sane meninggalkan azzy tanpa sempat memberitahu aku nak ke situ.. Mule lah nak jadik perangai cam dulu dulu balik,, perangai childish.. Pantang nampak toys, terus senyum sampai telinga.. Masa duk cuci mata kat area tuh, tetibe ternampak Saidina.. Teringat zaman kecik kecik dulu, suke sangat main Saidina nih.. Sebab ada banyak duit.. Dah lame tak main, rase macam nak main sangat, so Beli lah.. 

Murah jer.. 20 hengget Malaysia jer.. Boleh bawak gi mana mana..

So, alang alang dah keluar, aku bercadang la nak menghabiskan BB1M aku sebanyak 50 hengget kat PSI.. Sakan la berborong keperluan keperluan untuk belajar, habes la jugak dalam 57 hengget Malaysia.. Puas hati sebab dapat beli semua yang nak.. Thanks to bajet 2013.. hihi.. Sebelum pegi PSI, kami pegi melantak dulu kat Secret Recipe. Dah lama mengidam nak makan Noodle in Tom Yum Soup die.. Fuhh,, sedap!! Pedas sangat!!! Berasap lubang telinga ngan lubang hidung..hihi..

Saya order set C tu lah.. 17 hengget je pon.. tapi tak termasuk servis cas ngan gomen cas lagi tuh..
This is my favourite at SR  <3


Dah lepas makan, ingat nak duk lame lame sikit kat situ.. Aku yang dah kempunan nak main Saidina terus ajak azzy main.. hehe.. Sakan la kat dalam SR tuh.. Oghang dok nengok jeeee!!!! (gaye citer ape celoopp)..
Tapi ade aku kesah??? Selagi aku tak buat salah, buat ape nak pikir ape orang cakap kan??? Kami main sampai Azzy dah takde mood, sebab die yang kalah..hehe.. duit die tinggal RM 50 ngan RM100 jer.. 

harta harta saya ... hehe
Bersepah giler kitorang main.. oghang duk nengok jerrr!!!



Ermm, mata pon dah mengantok.. Pergi cari azzy merate, ingat hilang ke kene culik.. Alhamdulillah selamat.. Takmo buat gitu lagi ea Azzy.. Sayang awak .. Sebab tu risau.. Lain kali henfon tu charge sampai 100%.. Then jangan pulak tinggal, bawak with u.. Naseb baik esok kelas petang.. K bai :)

Donashi time with Azzy :0  and him... huhu

No comments:

Post a Comment